Pengguna Android-powered peranti yang tidak mempunyai data yang rencana - atau mereka yang ingin mengurangkan bil penggunaan data mereka - akan segera boleh mendapatkan talian di 4,000 hotspot Boingo di seluruh negeri, dengan Google membayar tab.
Ini sebahagian daripada promosi untuk mendapatkan pengguna Android - dan mereka menggunakan Windows atau Mac laptop - untuk menjelajah aplikasi, game dan muzik di sedia di Google Play. Ketika mereka masuk, mereka akan mendapatkan prompt untuk mengunjungi kedai, sebelumnya dikenali sebagai Android Market. Apple telefon bimbit kini tidak akan dapat berhubung.
Ini adalah perluasan Tawaran promosi Google dan Boingo ditawarkan di New York City musim panas ini di stesen keretapi bawah tanah dan 200 hotspot yang lain.
Strategi-orang Wins
Los Angeles berasaskan Boingo memperoleh hotspot nasional setelah memperoleh Cloud Nine Platform Media bulan lalu, sebuah iklan global network yang sesuai pengiklan dengan khalayak captive melalui Wi-Fi sponsor.
Promosi sebulan September akan termasuk 15 lapangan terbang, termasuk New York John F. Kennedy, Chicago O'Hare dan Seattle-Tacoma serta beberapa stesen keretapi bawah tanah Manhattan dan beribu-ribu tempat menarik seperti hotel, mal, kafe, dan tempat rekreasi.
Cloud Nine, ditubuhkan pada tahun 2010 oleh Sebastian Tonkin, yang sebelumnya bekerja di prestasi pemasaran untuk Google Analytics, menyediakan pengiklan tempat 30 minit yang Wi-Fi pengguna melihat ketika mereka login ke hotspot.
Boingo adalah tuangan kesepakatan sebagai situasi orang-menang.
"Google Play adalah yang pertama untuk mengambil bahagian dalam memperluaskan rangkaian kami baru Wi-Fi sponsor, yang mencapai jutaan pelanggan setiap bulan dengan tempat-berasaskan penglibatan tanda," kata Fajar Callahan, wakil presiden pemasaran pengguna untuk Boingo Wireless, dalam sebuah pernyataan. "Ditaja seperti ini memberikan pengguna Wi-Fi yang mereka perlukan, pengiklan interaksi pelanggan yang mereka perlukan, dan tempat pendapatan untuk mengimbangi kos yang berkaitan dengan menyediakan bandwidth tinggi Wi-Fi pengalaman."
Boleh Ganti Caj data untuk Tablet
Ini bukan kali pertama Google telah menaja Wi-Fi sebagai promosi, kata Charles King, kepala penganalisis di pund-IT. The Mountain View, California berasaskan raksasa teknologi bekerja sama dengan Gogo untuk menyediakan akses internet untuk penumpang di Virgin America, Delta dan AirTran Airways selama musim liburan 2010-2011.
"Pada awalnya, contoh ditagih sebagai hari cuti khas, tapi tahun lalu, mereka menggunakannya sebagai promosi untuk Chromebooks," kata Raja.
"Apa yang menarik di sini adalah bagaimana hal ini mungkin berkaitan dengan $ 50-satu-tahun Amazon [LTE perkhidmatan] dengan AT & T - murah, tetapi dengan sejumlah kecil data (250 megabyte) bayaran adalah merupakan bayaran yang signifikan untuk tablet seperti. iPad, terutama sebagai pembekal menjauh dari rencana data tak terhad. "
King mengatakan alternatif kekal untuk wayarles pembekal '3G dan 4G rencana data melalui Wi-Fi hotspot, yang boleh menawarkan kelajuan lebih cepat dengan kos lebih rendah, "boleh mengubah permainan pengkomputeran mobile dengan cara yang menguntungkan syarikat dan pelanggan Android."
"Google Play adalah yang pertama untuk mengambil bahagian dalam memperluaskan rangkaian kami baru Wi-Fi sponsor," kata Fajar Callahan dari Boingo tentang tawaran Google. "Ditaja seperti ini memberikan pengguna Wi-Fi yang mereka perlukan, pengiklan interaksi pelanggan yang mereka perlukan, dan tempat pendapatan untuk mengimbangi kos yang berkaitan dengan menyediakan bandwidth tinggi Wi-Fi pengalaman."
Tidak ada komentar:
Posting Komentar